​Opus Bilprovning påbörjar bygget av den första etableringen i Skåne

​Opus Bilprovning påbörjar bygget av den första etableringen i Skåne

Nu är det klart för ytterligare en etablering. Denna gång kommer Opus Bilprovning bygga sin första besiktningsstation i Skåne.

Opus Bilprovning har redan idag en mycket stark position i stora delar av Sverige där stationsnätet omfattar 77 besiktningsstationer från Kiruna i norr till Karlskrona i söder. Etableringen i Skåne blir därför en viktig del för att nå målet om att vara ett rikstäckande besiktningsföretag.

Den nya etableringen i Helsingborg får ett bra läge i området Berga och beräknas öppna under våren 2016. Den nya besiktningsstationen kommer att erbjuda kontrollbesiktning och fordonstester för lätta fordon upp till 3500 kg.

Tord Fornander, Vice VD på Opus Bilprovning:
”Helsingborg blir vår första etablering i Skåne och är för oss en strategiskt viktigt ort. Vår långsiktiga strategi är att bli rikstäckande för att kunna möta våra kunders starka efterfrågan om att vara tillgängliga över hela landet. Vi ser fram emot fler etableringar inom en snar framtid.”

För ytterligare information, kontakta:
Tord Fornander, Vice VD/Produktionschef Opus Bilprovning
E-post: tord.fornander@opusbilprovning.se