Romanen tar dig med till Sicilien med sol, citroner, hisnande dramatiska upplevelser och mycket kärlek

Sicilia amore - en autofiktiv spänningsroman om kärlek, passion, mord och maffia

SICILIA AMORE

En autofiktiv spänningsroman om passion, mord och maffia.

"Stai attenta! Ta dig i akt! Livet på Sicilien har många bottnar!" Det rådet vill Edda inte lyssna till när hon kommer till Sicilien som reseledare och inleder ett passionerat förhållande med den charmige och generöse Totó.

Var kommer alla pengar ifrån? Och vem är han egentligen?

FÖRFATTARPORTRÄTT

Disa Åberg är uppvuxen i Västerbotten men bor numera i Stockholm.

Frihet, självförverkligande och lärande är några ord som varit vägledande i Disas liv.

En trygg uppväxt har lagt grunden till att klara snabba kast, impulsiva och ibland äventyrliga omorienteringar. Kulturella miljöer och meningsfulla arbetsuppgifter har lett till ett varierat och upplevelserikt liv.

Disa bodde och arbetade i många år som platschef på Vingresor på Sicilien. Hon känner väl öns kultur, seder och historia, något som präglar romanen Sicilia Amore.

Kulturen och skrivandet har alltid varit väsentligt. Vid hemkomsten från Sicilien arbetade hon som copywriter och VD på Partners Reklam & Design i hemstaden Umeå.

Med bland annat en examen i museiämnen drog hon sedan till Luleå och var landsantikvarie i Norrbotten.

Efter några år lämnade hon Luleå för tjänsten som kulturchef i Umeå kommun.

Erbjudandet som chef inom SVT var en intressant utmaning, som hon tackade ja till och arbetade inom företaget i slutet av 90-talet både i Umeå och Stockholm.

Men kulturen lockade igen och Disa avslutade sitt yrkesliv som kulturchef i sex år i Helsingborgs stad.

För några år sedan drabbades Disa av cancer. Skrivandet har blivit ännu viktigare. När hon skriver är hon fri och kan skapa sitt eget universum. Och att det är en stor ynnest och lycka att nu få ägna sig åt det hon älskar mest av allt; att skriva!

2016 debuterade Disa, tillsammans med sin dotter Linda Bonaventura, med Operamopsen, en sällsam kärlekshistoria.

Ordberoende förlag ger ut böcker som berör och ger perspektiv. Vi arbetar tätt med våra författare och lyckas därmed vara självständiga tillsammans. Hos oss hittar du både skönlitterär feelgood och facklitteratur som behandlar svåra, viktiga och tabubelagda ämnen på lättillgängliga sätt.

Journalister och bloggare: beställ recensions- och läsex via: info@ordberoende.com

Relaterat innehåll