ÖBO nominerat till Årets fastighetsägare 2013

ÖBO nominerat till Årets fastighetsägare 2013

Som en av fem aktörer har ÖrebroBostäder nominerats till Årets fastighetsägare. Det är Fastighetstidningen som genom utmärkelsen vill lyfta fram den privata fastighetsbranschen och dess aktörers roll i samhället och betydelse för utvecklingen på sin ort. ÖBO har nominerats med motiveringen: ”För att man ligger i framkant i teknisk utveckling och innovativa förvaltningsmodeller. Samt för envetet arbete att minska bolagets energianvändning.”

Ulf Rohlén, ÖBOs vd, är både glad och stolt över nomineringen.
– Fantastiskt roligt att vi som är ett allmännyttigt bostadsbolag blivit nominerade till Årets fastighetsägare!  Jag ser nomineringen som ett bevis på det stora engagemang som finns bland våra medarbetare och som avspeglar sig i de framsteg vi gör. Kundfokus och nytänkande i allt från service till miljöteknik är vår ledstjärna i arbetet att utveckla hyresrätten och bostadsmarknaden i Örebro.

– ÖBO är det stora, starka kommunala bostadsföretaget med ett stolt arv och många fastigheter att förvalta. Men ÖBO är ingen passiv fastighetsförvaltare. Tvärtom, det som kännetecknar ledarskapet och hela organisationen sedan lång tid tillbaka är modet att pröva nya vägar och viljan att vara innovativ: för att hitta nya tekniska lösningar som sparar pengar och miljö, för att upprätthålla en bra dialog med hyresgästerna och för att ta ett stort socialt ansvar. Jag är därför väldigt glad över att ÖBO blivit nominerad till Årets fastighetsägare, säger Karin Sundin, ordförande i ÖrebroBostäder.

Läs nominering här.