Bredare utbud i Öresundskrafts stadsnät

Bredare utbud i Öresundskrafts stadsnät

Öresundskraft  breddar utbudet för sina bredbandskunder med ytterligare en leverantör av Internet och telefonitjänster. Tidigare har Kramnets tjänster, liksom Viasats kanalutbud, lanserats.

– Vi är glada att också kunna erbjuda Universal Telecoms tjänster, säger Johan Nyström, chef för bredband på Öresundskraft. Det är ännu ett steg i att tillhandahålla ett brett och intressant utbud för våra kunder.

Under 2010 lanserades möjligheten för alla stadsnätskunder att göra automatisk säkerhetskopiering av filer och dokument på en egen, skyddad plats på nätet. Man kan också beställa en egen tekniker som kommer hem och hjälper till med allt från installation och konfigurering av datautrustning till test och aktivering. Allt detta i ett stadsnät som godkänts i en oberoende säkerhetsgranskning enligt Svenska Stadsnätsföreningens (SSNf) rekommendationer för säkra nät.

– Vi och Öresundskraft drivs av samma professionella syn på innehåll och leverans av stadsnätstjänster, säger Mark Hauschildt, VD för Universal Telecom. Öresundskraft är en självklar samarbetspartner för oss och vi ser fram emot att leverera våra prisvärda tjänster till kunder i Helsingborg, Höganäs, Bjuv och Åstorp.

Universal Telecom har sedan starten 1998 aktivt pressat priser och samtidigt garanterat en hög kvalitet på telekomtjänster i Sverige och Europa. Genom attraktiva erbjudanden till riktigt låga priser har man bidragit till att förändra prisbilden för telefoni och bredband i Europa det senaste decenniet. www.universal.se

Johan Nyström, chef bredband, Öresundskraft, tel 070-418 32 84
Universals hemsida, www.universal.se eller telefonnummer 0771-85 00 00