Björn Lanner, vice vd Öresundsporten, och Manuela Zerega Westin, vd på Beautiful Apartments

Beautiful Apartments tecknar avtal med Öresundsporten i Lund

Beautiful Apartments expanderar och utökar sitt utbud i Skåne med 21 nyrenoverade lägenheter på bästa läge i Lund. Totalt har bolaget över 700 business apartments till uthyrning i främst Stockholm, Göteborg och Skåne.

– Vårt mål är inte att vara störst - men bäst, säger Manuela Zerega Westin, bolagets grundare och VD.

Beautiful Apartments är ett ständigt växande bolag inom business apartments och erbjuder högkvalitativa boendelösningar i Sverige. Företaget har funnits i sju år och omsätter över 100 miljoner kronor. Företaget erbjuder business apartments där fokus är på högsta kvalitet. Som hyresgäst hos Beautiful Apartments har kunden till exempel möjlighet att få lägenheten inredd enligt egna önskemål.

– Flexibilitet är vårt viktigaste värdeord – vi anpassar oss efter kundens behov. Vi har lång erfarenhet från branschen och ser att det sker en kontinuerlig förändring där vi behöver anpassa oss efter kundernas behov och inte tvärtom, säger Manuela Zerega Westin, VD på Beautiful Apartments.

Beautiful Apartments och Öresundsporten har tecknat ett avtal som omfattar 21 nyrenoverade lägenheter på bästa läge i Lund. Lägenheterna ligger på Winstrupsgatan och Knut Wicksells väg, båda i goda kommunikationslägen. Inflyttning beräknas ske vid årsskiftet 2020/2021.

– Vi ser framemot ett långt samarbete, och detta är första steget. Beautiful Apartments och Öresundsporten delar synen på kvalitet, kundnöjdhet och långsiktiga relationer, säger Björn Lanner, vice vd på Öresundsporten AB.

– Flexibilitet, kommunikation och långsiktiga samarbeten är viktigt för oss. Med Öresundsporten som partner kommer vi att växa ytterligare i Skåne, säger Manuela Zerega Westin.

Öresundsporten AB är ett fastighetsbolag med fokus på bostäder, samhällsfastigheter och servicehandel i Öresundsregionen. Fastighetsbeståndet finns centralt i Malmö och Lund. Fastigheternas värde uppgår till ca 1,3 mdr kronor. Öresundsporten är privatägt.