Burger King etablerar en ny restaurang på Skåneporten i Örkelljunga

Burger King etablerar en ny restaurang på Skåneporten i Örkelljunga

Skåneporten Fastigheter har tecknat avtal med Burger King för etablering på Skåneporten i Örkelljunga.

– Etableringen av Burger King möter marknadens behov och efterfrågan av trafiknära servicehandel, säger Andreas Meyer, VD på Skåneporten Fastigheter AB.

Förra veckan blev det klart att Mekonomen etablerar verksamhet på Skåneporten i Örkelljunga under 2020. Fler etableringar är på gång.

– Skåneporten har ett perfekt läge för trafiknära servicehandel, beläget vid E4 och i direkt anslutning till Örkelljunga. Det är ett populärt mål både för förbipasserande och för lokalbefolkningen. Burger King ökar områdets attraktionskraft ytterligare. Genom den här etableringen skapas dessutom många nya arbetstillfällen i Örkelljunga, avslutar Andreas Meyer.

Burger King på Skåneporten Örkelljunga invigs hösten 2020.

Skåneporten Fastigheter äger, utvecklar och förvaltar fastigheter i trafikintensiva lägen. Skåneporten är en tillgänglig mötesplats som erbjuder besökaren möjligheter till såväl information som mat och annan trafikrelaterad servicehandel.

Sedan tidigare finns McDonald’s, Circle K, Gotteboet, Trafikverket, Mekonomen och Åhus Gasol på Skåneporten i Örkelljunga.

Öresundsporten AB är ett fastighetsbolag med fokus på bostäder, samhällsfastigheter och servicehandel i Öresundsregionen. Fastighetsbeståndet finns centralt i Malmö och Lund. Fastigheternas värde uppgår till ca 1,3 mdr kronor. Öresundsporten är privatägt. Skåneporten Fastigheter ingår i koncernen.