Johan Ununger, Ann Freudenthal, Thomas Berglund, Emelie Hansson, Anita Falkenek, Niels Andresen, Charlotte Rosta, Christoffer Carlsmose, Anders Heimer, Inger Källander, Mikael Robertsson, Charlotte André

Organic Sweden stärker sin styrelse

Organic Sweden är plattform för den svenska ekologiska livsmedelssektorn. Organisationen arbetar för att driva på för ökad försäljning och export av ekologiska livsmedel, samt för att öka kunskapen och engagemanget kring ekologisk produktion och konsumtion i Sverige. Organic Sweden samlar även andra organisationer som arbetar mot samma mål exempelvis KRAV, Ekologiska Lantbrukarna, Naturskyddsföreningen och Ekomatcentrum.

I styrelsen finns sedan tidigare en bredd av representanter för både mindre och större organisationer inom hela livsmedelskedjan. Inför verksamhetsåret 2018/2019 stärks styrelsen med Ann Freudenthal, Arla Foods, Charlotte Rosta, Bosarp/Kronfågel, Thomas Berglund, Almnäs Bruk och Emelie Hansson, hållbarhetsstrateg inom dagligvaruhandeln.

– Det är väldigt roligt att stora och viktiga aktörer från den ekologiska livsmedelssektorn sluter upp bakom Organic Sweden för att gemensamt arbeta för ett starkt eko-Sverige. Vi ska fortsätta att tillsammans driva på för ökad försäljning och export och ta vara på den positiva marknadsutveckling vi ser både i Sverige och internationellt, säger Charlotte Bladh André, VD för Organic Sweden.

I styrelsen som valts för 2018/2019 sitter:

• Niels Andresen, Ekologiska Lantbrukarna
  • Thomas Berglund, Almnäs Bruk