Originalbagarn AB genomför nyemission om 5,6 MSEK

”Originalbagarn är ett svenskt EMV-bageri inriktat mot stora aktörerna vilka under eget varumärke vill förse marknaden med bröd av högsta kvalitet till konkurrenskraftiga priser.”

Den 9 oktober 2016 beslöt styrelsen i Originalbagarn AB att utnyttja sitt bemyndigande från Årsstämman 16 juni 2016 att genomföra en emission med företräde för bolagets nuvarande aktieägare 10:1, 10 gamla aktier ger rätt att teckna en (1) ny aktie i Originalbagarn. Emissionen avser högst 1 557 233 aktier. Emissionskursen är fastställd till 3,60 kronor för varje ny aktie. Vid maximal anslutning tillförs Originalbagarn en kontant emissionslikvid om 5 606 040 kronor.

Skälet till nyemissionen är att;

• -tillföra rörelsekapital för att finansiera den snabba tillväxten
  • -genomföra investeringar i produktionsutrustning för att nya kundvolymer och öka produktiviteten i våra bagerier i Nynäshamn och Växjö.
  • -förbereda bolaget för en kommande notering genom att Euroclear ansluta bolaget, bredda ägandet och skapa en större ”free float” av aktier tillgängliga för marknaden

Ambitionen är att i samband med nyemissionen öka vetskapen och intresset för Originalbagarn. Målet är att uppnå ett ökat engagemang från Originalbagarns aktieägare som idag är 471 st.

Offentliggörandet av emissionen och distribution av IM och teckningsanmälningar påbörjas fredagen den 11 november 2016 och teckningstid med företrädesrätt löper till och med 30 november 2016. Den som är införd i bolagets aktiebok per den 11 november 2016 har företrädesrätt i nyemissionen.

För ytterligare information besök vår hemsida www.orginalbagarn.se

• Företagsinformation

• originalbagarn
  • eminova