CMA vinner Inera-upphandling

CMA Research har rangordnats som nummer ett i en upphandling gällande ramavtal för konsulttjänster för undersökningar och mätningar. Beställaren avser bl.a. att avropa olika former av attitydundersökningar, opinionsundersökningar, kund- och kvalitetsmätningar samt marknadsundersökningar av både kvantitativ och kvalitativ karaktär. Beställaren kan även komma att avropa omfattande uppdrag såsom rikstäckande invånarundersökningar.

Beställarens behov av undersökningar och mätningar uppskattas under ramavtalstiden till cirka 12 000 000 SEK. Ramavtalstiden är som längst fyra år.

Inera är ett aktiebolag som ägs gemensamt av alla landsting och regioner och drivs helt utan kommersiella intressen. Ägarna har gett bolaget i uppdrag att koordinera landstingens och regionernas gemensamma e-hälsoarbete och utveckla tjänster till nytta för invånare, vård- och omsorgspersonal och beslutsfattare. Inera är en av flera utförare som samverkar kring genomförandet av Nationell eHälsa - strategin för tillgänglig och säker information inom vård och omsorg. Målet är att stödja och effektivisera vården, stärka patientens ställning samt skapa god tillgänglighet till vården.

CMA Research är ett oberoende undersökningsföretag med akademisk bakgrund. Våra uppdragsgivare är företag och organisationer som vill utveckla sina medarbetare, kunder och sin marknad.

Henrik Brandes

Projektledare