Året har bara 52 fredagar. Ta vara på dem.

Pressmeddelande   •   Sep 26, 2014 09:22 CEST

Fredagsmyset fyller 20 år och det vill OLW uppmärksamma. Snacksföretaget startar därför fredagsmyspatrullen för att hjälpa svenska folket att ta vara på årets samtliga fredagsmys som finns på ett år. En patrull som kommer att dyka upp utanför arbetsplatser och bjuda på chips inför kvällspasset.

Stockholm, 26 september: Fredagsmyset fyller 20 år och efter en arbetssam vecka är det många som tycker fredagsmyset är veckans höjdpunkt. Stunden då vi varvar ner tillsammans med vänner och familj. Men långt ifrån alla kan ha fredagsmys. Det finns de som måste jobba under den tiden du och jag sätter oss i soffan för att mysa. Därför har OLW startat Fredagsmyspatrullen. En patrull som under hösten och vintern kommer att dyka upp utanför arbetsplatser inför kvällspasset på fredagar och bjuda på chips. Allt för att så många som möjligt ska kunna njuta av ett fredagsmys. Var, när och hur går att följa på OLW:s Facebooksida eller under hashtagen #fredagsmys.

– Vi vill hjälpa svenska folket att ta vara på de 52 fredagsmys som finns på ett år. Och vem kan fredagsmys bättre än oss på OLW, säger Charlotta Oldén, Marknadschef, OLW.

Första nedslaget är nu idag fredag den 26 september utanför Huddinge Sjukhus. Fredagsmyspatrullen kommer att finnas på plats när personalen går på kvällsskiftet.

Slut

Presskontakt:
Stina Petrini, Kommunikationschef
Orkla Confectionery & Snacks Sverige
Tel: 08 – 580 07 875
E-post: stina.petrini@orkla.se

Charlotta Oldén, Marknadschef
Orkla Confectionery & Snacks Sverige
Tel: 08 – 578 71 820
E-post: charlotta.olden@orkla.se

Orkla Confectionery & Snacks Sverige AB är marknadsledare inom kex och snacks med välkända och starka varumärken inom respektive kategori. Bolaget har 700 medarbetare och en omsättning på över en miljard. Huvudkontoret ligger i Solna och företagets anläggningar finns i Filipstad (snacks), Kungälv (kex/kakor) och Nöbbelöv (potatislager). Bolaget är en del av den norska börsnoterade Orkla-koncernen, som är den största leverantören av märkesvaror till dagligvaruhandeln i Norden.
Bolagets portfölj omfattar många av Sveriges mest älskade varumärken, som till exempel OLW, Svenska Naturchips, Cheez Doodles, Göteborgs, Ballerina, Singoalla, Brago m.fl.