Bonjour Ciao Hello - Följ med OLW på Ostresan och hitta din favorit!

Pressmeddelande   •   Sep 08, 2014 09:00 CEST

OLW kan ostsnacks och har rest världen runt för att hitta de godaste ostarna med de rätta smakupplevelserna till höstens snacks. Resultatet blev tre nya smaker som lanseras under kampanjnamnet Ostresan.

Stockholm 8 september: OLW, marknadsledare inom snacks i Sverige, lanserar nu tre nya ostsnacks. De nya sorterna har smak av mild dessertost, lagrad ost och pepper cheese. Nyheterna lanseras som en Limited Edition och kommer att finnas i butik under en begränsad period.  Kampanjen har OLW valt att kalla Ostresan och de olika ostsnacksen har inspirerats av tre klassiska ostländer: Frankrike, Italien och USA.

-  Genom att fokusera på ostar från klassiska ostländer sätter vi själva ostsmaken i fokus, vilket ligger helt i linje med vad våra konsumenter efterfrågar. Våra tre nya ostsnacks är gjorda på riktig ost för att maximera smaken, precis som våra andra cheezprodukter, säger Charlotta Oldén, Marknadschef, OLW.

De nya ostsnacksen är ringformade med smak av Frankrikes milda och krämiga dessertostar, Italiens lagrade och smakrika hårdostar samt amerikansk pepper cheese, en ost som innehåller olika sorters peppar. OLW som är experter på ostsnacks har sedan 1968 tillverkat originalet cheez doodles som i dag är Sveriges mest sålda snacks.

Vilken ostsmak som får stanna kvar i OLW:s ordinarie sortiment är upp till konsumenten. Den smak som får högts poäng när kampanjen avslutas, vinner ostkampen och lanseras i OLW:s ordinarie sortiment under 2015. Köp i butik ger två poäng och en röst på Facebook ger en poäng. Följ med på #ostresan – en smakresa till tre klassiska ostländer.

– Slut –

Presskontakt:

Charlotta Oldén, Marknadschef
Orkla Confectionery & Snacks Sverige
Tel: 08 – 578 71 820
E-post: charlotta.olden@orkla.se

Stina Petrini, Kommunikationschef
Orkla Confectionery & Snacks Sverige
Tel: 08 – 580 07 875
E-post: stina.petrini@orkla.se

Orkla Confectionery & Snacks Sverige AB är marknadsledare inom kex och snacks med välkända och starka varumärken inom respektive kategori. Bolaget har 700 medarbetare och en omsättning på över en miljard. Huvudkontoret ligger i Solna och företagets anläggningar finns i Filipstad (snacks), Kungälv (kex/kakor) och Nöbbelöv (potatislager). Bolaget är en del av den norska börsnoterade Orkla-koncernen, som är den största leverantören av märkesvaror till dagligvaruhandeln i Norden.
Bolagets portfölj omfattar många av Sveriges mest älskade varumärken, som till exempel OLW, Svenska Naturchips, Cheez Doodles, Göteborgs, Ballerina, Singoalla, Brago m.fl.