Anders Olsson – ny ekonomidirektör på Procordia

Pressmeddelande   •   Sep 10, 2010 07:50 CEST

Anders Olsson, 44 år, har utsetts till ny ekonomidirektör för Procordia. Han kommer närmast från en tjänst som ekonomidirektör på KåKå.

1993 började Anders på KåKå och tillträdde som regional ekonomichef 1998. År 2000 skedde en centralisering och Anders blev ekonomidirektör för hela bolaget. Under åren 1995-2000 har Anders haft flera uppdrag för KåKås utländska dotterbolag både som styrelsemedlem och som styrelseordförande. I Sverige satt han i styrelsen för dotterbolaget Jästbolaget AB. Anders Olsson är från början utbildad Agronom och har en examen (Master of Science in Agriculture) från Sveriges Lantbruksuniversitet i Uppsala.

– Procordia är ett spännande företag och jag hoppas med min bakgrund kunna vara med och driva affärsutvecklingen till ännu högre höjder.

Anders började sin nya tjänst den 9 augusti. Både KåKå och Procordia ingår i den norska koncernen Orkla.

Helena Giertz
Personaldirektör

Kontaktuppgifter:
Anders Olsson, ekonomidirektör Procordia.
070 – 866 26 06, anders.olsson@procordia.se
Anna-Lotta Ohlén, informatör, Procordia Food AB
0765 – 38 55 24, anna-lotta.ohlen@procordia.se

Procordia Food AB är ett av Sveriges största livsmedelsföretag. Företaget hade 2009 en omsättning på 3,3 miljarder kronor och har 1 100 anställda. Procordia Food utvecklar, tillagar, marknadsför och säljer produkter under en rad starka varumärken som Felix, Ekströms, Önos, BOB, Risifrutti®, FUN Light, Grandiosa, Paulúns och Liva. Produktion sker vid företagets fabriksanläggningar i Eslöv, Tollarp, Fågelmara, Färjestaden, Kumla, Örebro och Vansbro. Procordia Food AB ingår i den norska börsnoterade koncernen Orkla.