Cecilia Sjöholm – ny informationschef på Procordia

Pressmeddelande   •   Sep 06, 2010 11:15 CEST

Cecilia Sjöholm har tillträtt tjänsten som informationschef på Procordia. Hon kommer närmast från en tjänst som kommunikationschef på Universitetssjukhuset MAS i Malmö. Dessförinnan har hon arbetat som informationschef vid Medicinska fakulteten, Lunds universitet och som informationsansvarig vid Europeiska kommissionen i Bryssel. Cecilia har ett förflutet som journalist och har en pol mag-examen från Lunds universitet.

För mer information kontakta:
Cecilia Sjöholm, informationschef
0765 - 38 55 34, cecilia.sjoholm@procordia.se

Procordia Food AB är ett av Sveriges största livsmedelsföretag. Företaget hade 2009 en omsättning på 3,3 miljarder kronor och har 1 100 anställda. Procordia Food utvecklar, tillagar, marknadsför och säljer produkter under en rad starka varumärken som Felix, Ekströms, Önos, BOB, Risifrutti®, FUN Light, Grandiosa, Paulúns och Liva. Produktion sker vid företagets fabriksanläggningar i Eslöv, Tollarp, Fågelmara, Färjestaden, Kumla, Örebro och Vansbro. Procordia Food AB ingår i den norska börsnoterade koncernen Orkla.