Felix Finaste Ostpajer – pajerna för ostälskaren

Pressmeddelande   •   Aug 27, 2013 09:00 CEST

Fetaost, mozzarella, getost eller cheddar med fräscha grönsaker och ett sprött pajskal. Felix Finaste Ostpaj är ett nytt sortiment för den som tycker om krämiga, smakrika och kompletta ostpajer som känns som hemmalagade efter tre och en halv minut i mikrovågsugnen.

Lagom till att semestern är slut och vardagen knackar på dörren dyker det upp en nykomling från Felix att ta till när tiden är knapp. Felix Finaste Ostpaj är ett helt nytt pajsortiment för ostälskaren. Pajerna kommer i fyra olika ostsmaker: Fetaost & oliver med grillad paprika och ruccolacrème, Mozzarella & körsbärstomat med basilika och röd pestocrème, Getost & grillad paprika, spenat och rosmarincrème samt Cheddar & kyckling, sparris och örtcrème.

– Vårt mål är att tillgodose våra konsumenters smak och önskemål, därför lanserar vi nu Felix Finaste Ostpaj. Lanseringen består av fyra nya pajer som innehåller noga utvalda ostsorter, vilket gör att alla kan hitta sin ostfavorit i frysdisken för att avnjuta till lunch eller middag, säger Maria Tegman, Marknadschef på Procordia.

I samband med att Felix Finaste Ostpaj gör debut i frysdisken låter vi våra originalpajer, Felix Originalet, få krämigare fyllning med mer smak och ost samt ett sprödare skal. Felix Originalet får även en helt ny modern klädsel med en lättare förpackningsöppning, för att underlätta middagen.

Pajerna finns i frysdisken i butik från och med vecka 36. Felix Finaste Ostpaj och Felix Originalet kommer i förpackningar à 230 respektive 220 gram. Rekommenderat pris är cirka 28 och 23 kronor.

Läs mer om Felix Finaste Ostpaj och Felix Originalet, näringsinnehåll samt ingredienser på www.procordia.se.

Maria Tegman, Marknadschef, Procordia
Tel: 0705-87 78 50 , e-post: maria.tegman@procordia.se
Nicklas Sjöqvist, Presschef, Procordia.
Tel: 0708-17 41 00, e-post: nicklas.sjoqvist@procordia.se

Abba Seafood, Frödinge och Procordia är sedan 1 juli 2013 ett gemensamt matföretag under namnet Procordia.Vi tillagar mat och dryck med kärlek och omtanke om människor, hav och miljö. Våra varumärken är Abba, Abba Middagsklart, Kalles, Felix, BOB, Frödinge, Ekströms, Risifrutti, Grandiosa, Önos, Mrs Cheng's, Kung Gustaf, Fun Light,Grebbestads, JOKK, Den Gamle Fabrik, Ejderns, Svennes, Hållö, Lucullus, Limfjord, Liva Energi och Paulúns