Felix har FörbeRätt hösten

Pressmeddelande   •   Sep 08, 2010 08:52 CEST

Sommarens grillkvällar börjar lida mot sitt slut och det är dags att flytta in till middagsborden igen. Lagom till att vardagsstressen knackar på dörren så dyker det upp två nykomlingar från Felix att ta till när tiden är knapp: Det nya middagskonceptet Felix FörbeRätt och Felix medelhavspaj med fetaost.

Det är snabba ryck som gäller när Felix lanserar sina senaste debutanter i frysdisken: Det nya konceptet FörbeRätt där Felix förberett en middag du själv tillagar, och en ny medlem i serien medelhavspajer.

Felix FörbeRätt är ett helt nytt koncept med flerportionsrätter. Den tvådelade förpackningen känns igen från bland annat Ekströms smulpajer och gör det möjligt att tillsätta olika ingredienser var för sig. Du ska också själv kunna variera och piffa till maträtterna med dina egna favoritsmaker.

– Tanken med konceptet är att förenkla vardagsmatlagningen men ändå ge den som lagar en chans att sätta sin egen prägel på rätten. Vi förbereder, du lagar, säger Cecilia Isaksson Sajland, Marketing Manager för Felix.

Felix FörbeRätt tar sin utgångspunkt i klassiska familjerätter och inleds med en ost- och skinkpaj och en pastagratäng med köttfärs. Den andra nykomlingen, Felix fetaostpaj med oliver och grillad paprika är den fjärde i serien Felix medelhavspajer. Pajskalet är bakat med olivolja för extra smak och pajen toppas med en pesto av ruccola och filadelphiaost.

Felix FörbeRätt och Felix fetaostpaj lanseras i butik v.36.

Läs mer om Felix, näringsinnehåll och ingredienser på www.felix.se
Pressbilder kan laddas ner på http://www.newsdesk.se/pressroom/procordia

Cecilia Isaksson Sajland, Marketing Manager, Felix, Procordia
0413 – 65 398, cecilia.sajland@procordia.se
Anna-Lotta Ohlén, Informatör Procordia
0413 – 58 5524, anna-lotta.ohlen@procordia.se

Procordia Food AB är ett av Sveriges största livsmedelsföretag. Företaget hade 2009 en omsättning på 3,3 miljarder kronor och har 1 100 anställda. Procordia Food utvecklar, tillagar, marknadsför och säljer produkter under en rad starka varumärken som Felix, Ekströms, Önos, BOB, Risifrutti®, FUN Light, Grandiosa, Paulúns och Liva. Produktion sker vid företagets fabriksanläggningar i Eslöv, Tollarp, Fågelmara, Färjestaden, Kumla, Örebro och Vansbro. Procordia Food AB ingår i den norska börsnoterade koncernen Orkla.