Felix samplingkampanj på Facebook stor framgång!

Pressmeddelande   •   Feb 24, 2011 09:40 CET

Felix satsar för första gången på att sampla produkter från sin hemsida och sköta all kampanjkommunikation på Facebook. På drygt fem minuter tog 1000 mobilkuponger slut.
Det känns som ett nytt och roligt grepp att på detta vis få konsumenter att prova nyheter och dela med sig av sina erfarenheter, kommenterar marknadschef Cecilia Sajland.

Under vecka 8 (mån-sön) delar Felix dagligen ut 1000 sms-kuponger via www.felix.se. Kupongerna gäller en valfri Felix FörbeRätt (pastagratäng med köttfärs eller ost &skinkpaj) som konsumenten själv hämtar ut i butik. Kommunikationen kring kampanjen har skett enbart via Facebook. Det fanns en viss oro för att satsningen inte skulle nå konsumenterna. Men denna visade sig vara helt obefogad. Under tisdagen tog de 1000 kupongerna slut på 13 minuter och idag tog det endast drygt 5 minuter.

– Vi är överväldigade över responsen vi fått. Vi får en del reaktioner från konsumenter som inte hunnit fram i kön, men de är ju välkomna att försöka igen. Det är många positiva kommentarer, och det är någon som lagt ut en bild på en rätt de lagat hemma, säger marknadschef Cecilia Sajland om alla kommentarer som ligger på Facebook.

Cecilia Sajland, marknadschef Felix, Procordia.
Telefon: 0706 - 06 53 98, E-post:  cecilia.sajland@procordia.se
Anna-Lotta Ohlén, informatör, Procordia.
Telefon: 0765 - 38 55 24, E-post: anna-lotta.ohlen@procordia.se
www.procordia.se, http://pratommat.procordia.se

Procordia tillagar mat och dryck under de välkända varumärkena Felix, Paulúns, Ekströms, Önos, BOB, Risifrutti®, FUN Light, Grandiosa, Den Gamle Fabrik och Liva.
Procordia är ett av Sveriges största livsmedelsföretag. Vi hade 2009 en omsättning på 3,3 miljarder kronor och har ca 1 000 anställda i Eslöv, Tollarp, Fågelmara, Kumla, Örebro och Vansbro. Procordia ingår i den norska koncernen Orkla som är noterat på Oslobörsen.