Ny VD för Abba Seafood

Pressmeddelande   •   Apr 20, 2009 09:16 CEST

Jan Svenning, 52, VD för Abba Seafood, har bestämt sig för att lämna sin position. Jan Svenning fortsätter i sin nuvarande roll till 30 april, 2009.

Johan Sundelin, 40, är utsedd till ny VD för Abba Seafood. Johan, som för närvarande är Försäljningsdirektör på Procordia kommer att tillträda sin nya position den 5 maj, 2009. Johan kom till Procordia 2007, före det var han över 10 år inom Unilever på olika chefspositioner inom marknad och försäljning.

För mer informmation kontakta:
Markus Pregmark, Personaldirektör, 0701-447374, markus.pregmark@abbaseafood.se
Johan Sundelin 0708-557013

Om Abba Seafood
Abba Seafood AB är Sveriges främsta leverantör av mat från havet. Företaget hade 2007 en omsättning på 1,1 miljard kronor och har ca 375 anställda. Abba Seafood tillverkar livsmedel under varumärkena Abba och Kalles. I sortimentet finns sill, ansjovis, matjes, caviar, kaviar, pastejer, fiskbullar, tonfisk, musslor och skaldjur. Produktion sker vid företagets fabriksanläggningar i Kungshamn. Abba Seafood AB ingår i den norska börsnoterade koncernen Orkla.