Peter ”Foppa” Forsberg i ny reklam för Risifrutti

Pressmeddelande   •   Sep 02, 2010 08:47 CEST

Risifrutti presenterar idag sin nya samarbetspartner och ansiktet i höstens stora reklamkampanj: Peter ”Foppa” Forsberg. ”Foppa” ska medverka i reklamfilmer för Risifrutti®, och konsumenter ska även få chansen att vinna en heldag med OS-hjälten och Sveriges kanske största hockeyspelare någonsin.

– Jag tycker att heldagsinitiativet känns jättekul, det är en chans att få ge något tillbaka till de fans som har stöttat en genom åren. Det ska bli spännande att se vilka aktiviteter vinnaren planerar för mig, säger Peter Forsberg.

Den 13 september kommer svenska folket att få se Peter Forsberg som de aldrig sett honom förut. I reklamfilmen, som är den första av flera som spelats in, ses Foppa bland annat hjälpa till med läxläsning, gå på bio och visa hur man utdelar en hockeytackling på riktigt.

– Vi är väldigt glada över samarbetet med Peter Forsberg. Peter är inte bara en av världens mest eftertraktade hockeystjärnor utan även en förebild för miljontals människor. Risifrutti är ett perfekt mellanmål för att fylla på depåerna vare sig det gäller hockeyträning, på utflykten eller som ett mellanmål under arbetsdagen, säger Maria Ericsson Marknadschef Risifrutti.

Som en uppföljning i det lyckade initiativet som går under namnet ”en riktig heldag med favoritmellanmålet” ger Risifrutti konsumenter möjlighet att vinna en heldag med Foppa genom att spela ett Risifrutti-hockeyspel online på risifrutti.se. Hur schemat för dagen med Foppa ska se ut är helt upp till vinnaren. Reklamfilmerna är uppföljare till de populära filmerna med ”världens starkaste man” Magnus Samuelsson och börjar visas under vecka 37. Tävlingen på risifrutti.se startar den 13 september. Kampanjen omfattar förutom TV-reklam även online, webb-TV och butiksmaterial.

Pressbilder och reklamfilmen kan laddas ner på http://www.newsdesk.se/pressroom/procordia
Läs mer om Risifrutti, näringsinnehåll och ingredienser på http://www.procordia.se

Maria Ericsson, Marknadschef Risifrutti, Procordia
Telefon: 0413-654 57, E-post: maria.ericsson@procordia.se
Anna-Lotta Ohlén, Informatör, Procordia
Telefon: 0413-58 55 24, E-post: anna-lotta.ohlen@procordia.se

Procordia Food AB är ett av Sveriges största livsmedelsföretag. Företaget hade 2009 en omsättning på 3,3 miljarder kronor och har 1 100 anställda. Procordia Food utvecklar, tillagar, marknadsför och säljer produkter under en rad starka varumärken som Felix, Ekströms, Önos, BOB, Risifrutti®, FUN Light, Grandiosa, Paulúns och Liva. Produktion sker vid företagets fabriksanläggningar i Eslöv, Tollarp, Fågelmara, Färjestaden, Kumla, Örebro och Vansbro. Procordia Food AB ingår i den norska börsnoterade koncernen Orkla.