Rekord i Kalles Kaviars webbtävling 150 000 vill bli en ny Kalle

Pressmeddelande   •   Mar 22, 2006 10:56 CET

www.kalles.nu kan konsumenterna rita sin egen kaviartub och tävla. Kampanjsidan har lockat hela 217 000 unika besökare och 150 000 har designat sin egen tub. Första pris i tävlingen är 24 kaviartuber med eget tryck. Vinnaren utses fredag den 24 mars. - Vi har fått väldigt stor respons på tävlingen - totalt 217 000 unika besökare. Det är tydligt att Kalles Kaviar är ett folkkärt varumärke, säger Jenny Smith, produktgruppchef Kalles. Webbkampanjen, där besökarna får rita sin egen Kalles Kaviartub, avslutades i dagarna. Då hade nästan 150 000 ritat sin egen kaviartub och drygt 60 000 av dessa valde att ställa upp i tävlingen om bästa designen. Första pris är 24 tuber Kalles Kaviar med eget tryck. Andra till femtiondepristagarna får en Kalleströja med sitt namn på. - Det är fantastiskt vad kreativa folk har varit. Jag trodde inte att det gick att göra så många olika varianter. Det är verkligen en kampanj som har engagerat, säger Jenny Smith. På kampanjsidan www.kalles.nu, som fortfarande ligger ute, kan man ändra färg och skriva sin egen text på tuben, välja frisyr på Kalle samt rita på tuben. Kampanjsidan finns kvar ytterligare någon månad även om tävlingen är avslutad. Besökare har lockats till kampanjsidan med hjälp av banners på bland annat Exressen.se och MSN. Dessutom har många använt tipsfunktionen och tipsat sina vänner. Kampanjsidan är gjord av Forsman och Bodenfors, där arbetsgruppen består av Web Director Martin Cedergren, AD Joakim Blondell, Copy Martin Ringqvist och Jacob Nelson, PL Greger Andersson, Prod.Led Jenny Edvardsson, Producent Martin Sandberg / Prod. Bolag B-Reel, 3D-tub Swiss.