I kampanjen "Get That Pizza" tar vi reda på hur långt du är beredd att gå för en Grandiosa pizza

Nyhet -

Kampanjen ”Get That Pizza” tar reda på hur långt du är beredd att gå för en Grandiosa pizza

För att ta reda på exakt hur långt människors begär efter pizza får oss att gå, bokstavligen, startar Grandiosa tillsammans med Change the Agency, en digital Pokémon-Go liknande pizzajakt runt om i landet.

Den digitala kampanjen ”Get That Pizza” grundar sig i den starka insikten om att pizza skapar ett sådant begär att man måste ha den nu. Via en mobil hemsida kan man se vart pizzorna finns placerade med en unik 3D-karta, och för att få en pizza måste man fysiskt ta sig till platsen. Boxarna som låses upp innehåller små och stora pizzor samt spelkonsoler i några av dem.

– Det här är ett roligt sätt att göra pizzan mer tillgänglig för alla på ett humoristiskt sätt. Konceptet väcker känslor eftersom alla älskar pizza och i rätt läge kan man göra nästan vad som helst för att stilla sitt begär. Med vår pizzajakt hoppas vi att kunna locka fler att testa våra fantastisk goda pizzor, säger Josefin Buregård, Marknadschef Grandiosa på Orkla Foods Sverige.

– Vi vet att målgruppen står stadigt i både den digitala och fysiska världen. Det ville vi koppla ihop på ett kreativt sätt, genom att skapa en aktivitet som belönar målgruppen när de ”fygitalt” engagerar sig med varumärket, säger Niklas Lilléus, Creative Director på Change the agency.

Den varumärkesbyggande kampanjen kommer de närmaste sex veckorna att synas i sociala medier, OLV samt display. För att sprida kampanjen ytterligare har man tagit hjälp av influencerna RandomMakingMovies, Tom och Petter och Matkoma, som bland annat kommer att livefilma när de är ute och jagar pizzor.

Här hittar du 3D-kartan över vart pizzorna befinner sig: www.getyourpizza.se

Läs mer om Grandiosa pizza: www.grandiosa.se