Dubbelgott med Chokladbollskladdkakan från Frödinge som också gör gott

Dubbelgott med Chokladbollskladdkakan från Frödinge som också gör gott

Kladdkaka och chokladboll i en och samma kaka blir marknadens första Chokladbollskladdkaka. Från småländska Frödinge kommer nyheten som kombinerar de två klassiska fikafavoriterna och ger dubbel njutning. Dessutom kan den ätas med gott samvete för både människan och miljön, kakan är bakad med UTZ-certifierad* kakao.

En rådande trend bland bakverk är hybrider, där två bakverk kombineras och avnjuts på ett nytt sätt. Chokladbollskladdkaka är ett gott exempel på detta. Den är en kombination av kladdig kladdkaka och chokladbollens kokos och en hint av kaffe. I Frödinge har Chokladbollskladdkakan utvecklats i sann småländsk påhittig och smart entreprenörsanda. Men det småländska står också för närvaro och engagemang. Det nya bakverket är bakat med UTZ-certifierad kakao och certifieringen bidrar till en hållbar odling av kakao.

– Vi är extra stolta över att lansera marknadens första chokladbollskladdkaka. Kakan från Frödinge ger en spännande smakkombination av två goda klassiska smaker som ger dubbel njutning. Det känns dessutom extra bra att den är bakad på UTZ certifierad kakao som gör gott både för människa och miljö, säger Joakim Wictorin, marknadschef Orkla Foods Sverige.

* UTZ-certifierad kakao innebär att odlingen tar hänsyn både till människor och miljön. Det ställs krav på en säker arbetsmiljö och bra arbetsvillkor samt skydd av skog, vatten och biologisk mångfald.

Regioner

Orkla Foods Sverige tillagar mat och dryck i Sverige med kärlek och omtanke om människor, hav och land. Våra varumärken är Abba, Kalles, Felix, BOB, Frödinge, Ekströms, Risifrutti, Grandiosa, Önos, Mrs Cheng's, Kung Gustaf, FUN Light, Grebbestads, JOKK, Den Gamle Fabrik, Ejderns, Svennes, Hållö, Lucullus, Limfjord, Anamma, Krögarklass, Liva Energi och Paulúns. Vi har en omsättning på cirka 5 miljarder kronor årligen och runt 1 500 anställda i Malmö, Eslöv, Frödinge, Fågelmara, Kumla, Kungshamn, Simrishamn, Tollarp, Uddevalla (lager), Vansbro och Örebro.

Presskontakt Kommunikationschef Mediefrågor främst kopplat till Orkla Care och Orkla Confectionery & Snacks verksamhet.

Presskontakt Kommunikationsdirektör Mediefrågor om Orkla som företag.