Smak, matglädje och gemenskap i fokus för OLW:s nya Limited Edition

Smak, matglädje och gemenskap i fokus för OLW:s nya Limited Edition

OLW lanserar nu årets sommarsmaker; två nya Limited Edition på chips och en Limited Edition dippmix. Inspirationen kommer från amerikanska södern och deras starka BBQ-tradition och tar fasta på gemenskapen och matglädjen runt sommarens grillstunder.

När sommaren närmar sig börjar grilloset att lägga sig över Sverige. Vi blir allt mer äventyrliga med vad vi lägger på grillen och testar gärna nya smaker. Gemenskapen runt grillen, de goda smakerna och matglädjen har inspirerat till OLW:s nya Limited Edition-chips; Creamy Summer BBQ och Grilled Cheddar Chillies. Som grädde på moset kommer också en Limited Edition dippmix; Salsa BBQ, en perfekt smakboost till sommarchipsen eller till något annat gott från grillen.

-Vi tycker det är riktigt kul att konsumenten blivit alltmer öppen för nya spännande smakinfluenser! Då vi sett hur hetare smaker och smaker med mustigare BBQ-profil tar mark, ville vi ta fasta på detta med säsongens limited-lansering, där vi också hyllar sommarens härliga grillstunder, säger Sofia Johard, Produktchef OLW.

Sommarchipsen och dippmixen lanseras under vecka 15 och säljs under en begränsad period. Chipsen väger 250 gram och rekommenderat utpris är ca 20 kr. Dippmixen väger 24 gram och rekommenderat utpris är ca 9,50 kr.

Orkla Confectionery & Snacks Sverige AB är marknadsledare inom kex och snacks med välkända och starka varumärken som till exempel OLW, Naturchips, cheez doodles, Göteborgs Kex, Ballerina, Singoalla och Brago. Sedan 2017 ingår även lakritsvarumärket Panda i Orkla Confectionery & Snacks Sveriges portfölj.

Presskontakt Kommunikationschef Mediefrågor främst kopplat till Orkla Care och Orkla Confectionery & Snacks verksamhet.

Presskontakt Kommunikationsdirektör Mediefrågor om Orkla som företag.