Sofie Ek ny kommunikationschef på Orkla

Sofie Ek ny kommunikationschef på Orkla

För att stärka det gemensamma varumärket på den svenska marknaden har Orkla Sverige bildat en gemensam kommunikationsfunktion. I samband med detta stärker Orkla sin kommunikationsavdelning och har rekryterat Sofie Ek som ny kommunikationschef med placering i Solna.

– Orklas produkter finns i dag i de flesta svenskars hem, även om inte alla vet att det är Orkla som står bakom dem. Jag vill att vi ska tala med en tydligare och starkare röst, inte minst inom hållbarhetsområdet där det finns många spännande initiativ på gång, säger Sofie Ek.

Närmast kommer Sofie från rollen som seniorkonsult på pr-byrån Westander, där hon bland annat jobbade med hållbarhetsfrågor och varumärkesutveckling. Hon har även arbetat som projektledare på filmbolaget Chimney Group och exportkonsult på Norska Exportrådet i Sverige.

– Genom att samla kommunikationsfunktionen hoppas vi kunna stärka dialogen med viktiga intressenter och öka kännedomen om vad Orkla står för och kan bidra med i samhället.

Vi är väldigt glada att ha värvat Sofie, som kommer att ha en nyckelroll i att stärka Orklas varumärke, säger Cecilia Gannedahl, kommunikationsdirektör på Orkla Sverige.

Om Orkla

Orkla är Nordens ledande aktör av varumärken och konceptlösningar till dagligvaruhandel, apotek, bageri och storhushåll. I Sverige är Orkla verksamma inom fyra affärsområden; Foods, Confectionery & Snacks, Care och Food Ingredients. Tillsammans omsätter de svenska bolagen i koncernen nära 7 000 MSEK och har drygt 3 000 anställda.

Orkla är din vän i vardagen. Vi är Nordens ledande aktör av varumärken och konceptlösningar till dagligvaruhandel, apotek, bageri och storhushåll. Orklabolagen i Sverige omsätter nära 7 000 MSEK och har drygt 3000 anställda. I Sverige är Orkla verksamma inom fyra affärsområden; Foods, Confectionery & Snacks, Care och Food Ingredients. I vårt sortiment har vi starka varumärken som Felix, Paulúns, Abba, OLW, Jordan, Grumme och många fler.