Tunga argument för din nya vikt

Tunga argument för din nya vikt

Att se över sin livsstil är självklart det första steget för den som vill minska i vikt. Ökad fysisk träning i kombination med en genomtänkt och allsidig diet står oomtvistligt överst på ”att göra – listan” oavsett om du kommer från doktorn, dietisten eller coachen på gymmet.  Många tycker att olika dietprodukter som smoothies, bars och pulver kan vara ett bra sätt att komma igång med viktminskningen. Nutrilett från Axellus har länge varit en av pionjärerna inom detta område och det finns ett 20-tal olika kliniska studier som visar att produkterna fungerar för de som vill minska i vikt.

- Vi har en lång tradition av att, genom forskning och utveckling, ta fram nya produkter som efterfrågas av konsumenterna. Efter den svenska sockerdebatten har vi varit lyhörda för marknadens önskemål om lägre sockerinnehåll och kompletterar därför befintligt produktsortiment, säger Jens Engström, vd, Axellus Sverige.

Nu i april lanseras därför nya bars och smoothies som både är kompletta måltidsersättningar och har ett lägre sockerinnehåll, endast 2,5 gram per bar, för de som också vill ha kontroll på sin sockerkonsumtion. I stället för att tillsätta socker innehåller de nya produkterna sötningsmedel, framtaget från bland annat Stevia. Faktum är att de nya Nutrilettprodukterna inte innehåller mycket mer socker per hundra gram än fullkornsknäckebröd och - till och med - lägre andel per hundra gram än müsli som säljs som ”utan tillsatt socker”.

- Vi vänder oss till medvetna människor som tar hand om sig själva. Därför har vi satsat på att utveckla vårt sortiment. Självklart följer Nutrilett bars och smoothies det strikta regelverk som ställs på måltidsersättningar. Det innebär att produkterna innehåller alla vitaminer och mineraler som kroppen behöver för att bland annat bibehålla muskelmassan vid diet, säger Jens Engström.

För mer information kontakta gärna
Annika Hjerpe, kommunikationsdirektör, Axellus Sverige, telefon 08- 586 150 14, annika.hjerpe@axellus.se
Jens Engström, vd, Axellus Sverige, telefon 08- 586 150 10, jens.engstrom@axellus.se
Emma Fredman, produktchef  Nutrilett, Axellus Sverige, telefon 08-586 150 31, emma.fredman@axellus.se.

Läs gärna mer på www.axellus.se och  www.nutrilett.se