Välkommen till ett tufft men nödvändigt samtal om framtidens mat

Pressmeddelande   •   Maj 06, 2019 08:00 CEST

Vilken påverkan har den storskaliga livsmedelsproduktionen på vårt klimat och vår hälsa? Tillåter planeten att vi fortsätter äta kött? Eller måste alla bli veganer? Valet är inte svart eller vitt, utan det är flex som gäller enligt de experter Orkla tagit hjälp av för att utröna vad vi kommer äta i framtiden.

I samband med Skåne Innovation Week går startskottet för Next is Now –  då presenterar Orkla sin senaste hållbarhetssatsning som baseras på olika experters syn på framtidens hållbara mat.

Ta del av forskarnas fakta, nya idéer, aktuella trender och paneldebatter om utmanande frågor för restaurangbranschen, storhushållen och livsmedelsproduktionen.

På scen:

• Ingela Stenson, omvärldsanalytiker
  • Maria Biörklund Helgesson, Fil Dr i mat- och måltid
  • Lovisa Madås, grundare AGFO
  • Lotta Törner, Livsmedelsakademin
  • Agneta Påander, CSR-direktör Orkla Foods Sverige
  • Sara Westerlin, Customer Activation Manager och projektledare för Next is Now, Orkla Foods Sverige

Moderator: Yasemin Arhan Modeer, Altitude Meetings

På plats finns möjligheten att samtala med inbjudna så som hållbarhetschefer, trendexperter, forskare, politiker, kockar, kostchefer, studenter och många andra som har ett gemensamt intresse för att skapa en hållbar livsmedelsbransch.

Next is now

När: 24 maj, kl 08-13.00 (inkl frukost och lunch)
Var: Studio, Nordenskiöldsgatan 24, Malmö

Press och övrig media hälsas välkommen. Vänligen anmäl er via anmälningsformuläret. Begränsat antal platser, för mer information och anmälan se: www.orklafoodsolutions.se/event/next-is-now/

Orkla är din vän i vardagen. Vi är Nordens ledande aktör av varumärken och konceptlösningar till dagligvaruhandel, apotek, bageri och storhushåll. Orklabolagen i Sverige omsätter nära 7 000 MSEK och har drygt 3000 anställda. I Sverige är Orkla verksamma inom fyra affärsområden; Foods, Confectionery & Snacks, Care och Food Ingredients. I vårt sortiment har vi starka varumärken som Felix, Paulúns, Abba, OLW, Jordan, Grumme och många fler.

Kommentarer (0)

Kommentera