Ny chans på de sista lägenheterna i Fagerskrapan

Pressmeddelande   •   Maj 07, 2014 10:34 CEST

Intresset för att bo i Fagerskrapan har överträffat Östersundshems förväntningar. 34 lägenheter har redan hittat sina hyresgäster och nu ska de cirka sista 22 fyllas.
– Vi öppnar anmälningsfönstret på nytt den 12 maj och räknar med att de sista lägenheterna går åt då, berättar Daniel Kindberg, vd på Östersundshem.

Över 380 intresseanmälningar kom in när anmälningsfönstret stod öppet under två veckor i mars. Efter att Östersundshem gått igenom och prövat dessa har de aktuella intressenterna sedan fått tacka ja eller nej till respektive lägenhet. I slutändan har 34 av de totalt 56 lägenheterna fått sina hyresgäster. 22 lägenheter återstår att fylla och dessa läggs alltså ut på nytt för intresseanmälan.

– Med det enorma intresse som har varit kring Fagerskrapan tror vi att lägenheterna blir uthyrda. Om de mot förmodan inte blir det läggs kvarvarande lägenheter ut på Bostad Direkt på vår webbplats efter sommaren, förklarar Daniel Kindberg.

Intresseanmälan görs på www.fagerskrapan.se under perioden 12–26 maj. De 10 med längst kötid för respektive lägenhet får ett erbjudande, som de sedan tackar ja eller nej till.

De kvarvarande lägenheterna är i varierande storlekar, från ettor på 42,6 kvadratmeter till en femma på 134 kvadratmeter. Totalt finns det 6 ettor, 22 tvåor, 22 treor, 4 fyror och 2 femmor i det 16 våningar höga huset. 1 december i år kan de första hyresgästerna flytta in.

Daniel Kindberg, vd på Östersundshem
daniel.kindberg@ostersundshem.se