Ny multisportarena invigs i Torvalla den 7 oktober

Pressmeddelande   •   Okt 02, 2012 07:30 CEST

Favorit i repris! Så ser Östersundshem på byggnationen av ytterligare en multisportarena, som kommer att invigas söndagen den 7 oktober.
– Förra sommaren byggde vi en mulitsportarena i kv Valhall och den blev en succé för barn och ungdomar. Nu får även Torvalla en möjlighet till spontanidrott, då vi gör en favorit i repris, berättar Bengt Rådman, vd på Östersundshem.

Den nya multisportarenan byggs i anslutning till Ängsmoskolan i nedre Torvalla och står snart klar för användning. Till utseende och funktion liknar den arenan som finns i Valhall. Det är alltså en mindre plan med sarg som ger möjlighet att utöva olika bollsporter som fotboll, basket, innebandy mm.

Multisportarenan kommer att invigas den 7 oktober mellan klockan 10.00–13.00 och Östersundshem bjuder på fika och andra trevligheter.
- Vi jobbar ständigt med att försöka skapa hemlängtan för våra hyresgäster och det innebär så klart att lyssna på deras önskemål och här är ett resultat. Det är viktigt för oss att bjuda in hyresgästerna så att vi tillsammans kan fira att den efterlängtade multisportarenan nu är klar, säger Bengt Rådman.

Östersundshem har under året fortsatt sin satsning på att förbättra den yttre miljön i sina bostadsområden och en multisportarena i Torvalla fanns med i planerna, men inte förrän till nästa sommar.
- Efter att till exempel kommunens projekt Områdesutveckling Torvalla och Hyresgästföreningen visat så stort intresse, valde vi att tidigarelägga byggnationen, förklarar Bengt Rådman.

Bengt Rådman, vd, Östersundshem
Telefon 063 14 04 12 eller 070- 070-229 31 24