Östersundsbostäder i förvandling – vill bli bättre

Pressmeddelande   •   Nov 29, 2011 07:30 CET

Östersundsbostäder står inför ett spännande 2012 och aviserar att förändringar ska genomföras. Vilka då? Det är delvis upp till Östersundsborna, som nu bjuds in att tycka till om verksamheten.
– Vår förhoppning är givetvis att så många som möjligt känner så pass starkt för oss och för Östersund att de vill bidra, säger Bengt Rådman, vd på Östersundsbostäder.

Kampanjen, där allmänheten bjuds in att tycka till, startar i samband med världscuptävlingarna på skidskyttestadion i morgon onsdag, 30 november. På banderoller och flyers sprids budskapet: ”Berätta hur vi kan bli ännu bättre”, följt av en hänvisning till Östersundsbostäders webbplats: www.ostersundsbostader.se

– Östersundsbostäder är ett kommunalt bostadsbolag som står mitt i en förändringsprocess. Då är det självklart att samla in synpunkter från invånarna i Östersund med omnejd. Cirka 400 av våra befintliga hyresgäster kommer också att få tycka till i en kundundersökning inom en snar framtid. Klart är i alla fall att vi ska förbättra vår kommunikation och att vi är i starkt behov av en ny grafisk form som bättre harmonierar med såväl det företag vi är i dag som det vi kommer att bli när vårt förändringsarbete har landat i organisationen, berättar Bengt Rådman.

Förändringsarbetet pågår fram till och med i vår, då startskottet för det nya Östersundsbostäder går. Följ utvecklingen på www.ostersundsbostader.se

För mer information:
Bengt Rådman, vd Östersundsbostäder AB, 063-14 04 12, 070-229 31 24
E-post: bengt.radman@ostersundsbostader.se

Östersundsbostäders uppdrag är att erbjuda ett varierat utbud av attraktiva, trygga och hållbara bostäder i Östersunds kommun där alla ska känna sig delaktiga och hemma i livets olika faser. Vi har ca 5 100 lägenheter och våra nyproducerade lägenheter i kv Rosmarinen är klara för inflyttning. Nytt och Fräscht med balkong, diskmaskin samt tillgång till 100/100 Mbit/s bredband! Bonusboende, vårt seniorkoncept, finns för dig som fyllt 60 år.