Östersundshem accepterar inga kränkningar

Pressmeddelande   •   Feb 27, 2013 09:51 CET

I TV 4 Östersund framkom det i morse att ett antal hyresgäster känner sig kränkta av Östersundshems bovärdar.
– Det är fullkomligt oacceptabelt och går emot allt som vi står för. Vi tar väldigt allvarligt på det här, säger Bengt Rådman, vd, Östersundshem.

Hyresgästföreningen har pratat med hyresgäster som säger sig ha blivit kränkta i samband med domen i parasitmålet. Enligt Hyresgästföreningen ska några av Östersundshems bovärdar ha påstått att de aktuella hyresgästernas underhåll försämras som en direkt följd av att de begär ersättning för parasitutbrottet.

– Om de har upplevt det som ett hot är det väldigt allvarligt och jag uppmanar alla som känner så att höra av sig till mig. Vi ska gå till botten med det som har hänt och säkerställa att det aldrig händer igen och då är det bra om vi får fram mer fakta. Det här är ett beteende som går stick i stäv med det som vi står för, säger Bengt Rådman.

I dag samlar Östersundshem alla sina bovärdar för att prata om det som har hänt. Det handlar om att påminna om Östersundshems värdegrund och om det bemötande som hyresgästerna alltid ska få.

– Vi är väldigt noggranna i utbildningen av bovärdarna, men det finns uppenbarligen skäl att åter igen trycka på hur vi ska bete oss mot det viktigaste vi har: hyresgästerna.

För de hyresgäster som fortfarande inte har ansökt om ersättning för parasitutbrottet finns fortfarande chansen. I morgon, torsdag, är det sista dagen att skicka in ansökan för att få utbetalningen i april. Det går bra att lämna in ansökan efter i morgon också, men då blir det ingen utbetalning under april månad utan längre fram.

Bengt Rådman, vd på Östersundshem
Telefon 063 14 04 12 | Mobil 070 229 31 24