Östersundshem erbjuder studenter naturnära boende

Pressmeddelande   •   Sep 08, 2014 10:41 CEST

Östersundshem arrenderar nu Camp Södergren med option på att förvärva anläggningen. Inledningsvis hyr Östersundshem ut 18 lägenheter till 36 studenter vid Mittuniversitetet.
– Vi har en stor efterfrågan på studentbostäder, så det känns riktigt bra att kunna erbjuda studenterna ett naturnära boende med skidspåren runt hörnet, säger Daniel Kindberg, vd på Östersundshem.

Östersundshem har i dag drygt 600 studentbostäder, men det behövs fler för att möta vår bostadsgaranti för studenter vid Mittuniversitetet.
– Vi har en långsiktig plan för att kunna erbjuda ännu fler studentbostäder. Att hyra ut toppmoderna lägenheter på Camp Södergren och bygga studentbostäder i kvarteret Lugnet/Jägargården är led i vår satsning på detta, säger Daniel Kindberg, vd på Östersundshem.

Längdskidåkaren Anders Södergren är den enskilt störste ägaren i anläggningen Camp Södergren, som stod klar i samband med Östersunds VM i skidskytte februari 2008.
– Vi har en fantastisk naturnära anläggning med fina lägenheter, fullt möblerade, mitt i en av världens bästa anläggningar för träning, tävling och rekreation. Självklart känns det tråkigt att anläggningen i dess nuvarande drift inte genererat tillräcklig avkastning för långsiktig utveckling. Det är en bra lösning att Östersundshem kliver in och tar över, säger Anders Södergren.

Östersundshem har option på att förvärva aktierna i Camp Södergren AB. Anläggningen ger studenterna möjligheten att förena elitidrott med studier.
– Om vi väljer att förvärva anläggningen ser vi att boendet på Camp Södergren passar perfekt för uthyrning till elitidrottare som vill kombinera sina studier vid Mittuniversitetet med träning. Det skulle vara ett sätt för oss att bidra till att stärka vintersportstaden Östersund, säger Daniel Kindberg.

Daniel Kindberg, vd på Östersundshem
daniel.kindberg@ostersundshem.se | Mobil 070-314 64 07