Östersundshem sponsrar ÖIK

Pressmeddelande   •   Okt 31, 2012 08:41 CET

Östersundshem ingår ett sponsoravtal med Östersund Ishockeyklubb (ÖIK).
– Att samarbeta med ÖIK är ett bra sätt för oss att gynna en förening med väl fungerande barn- och ungdomsverksamhet och samtidigt skapa mervärden för våra hyresgäster, berättar Bengt Rådman, vd på Östersundshem.

Sedan tidigare sponsrar Östersundshem bland andra Jämtland Basket, WC i skidskytte och Vinterparken.
-   Vi ser sponsring som en möjlighet att bland annat kunna skapa trivsel och trygghet i våra bostadsområden och gynna hyresgästernas sociala och kulturella liv och därmed bidra till ökat kvarboende och attrahera nya hyresgäster, säger Bengt Rådman.

Företaget prioriterar sponsorsamarbeten med föreningar som har en väl fungerande barn- och ungdomsverksamhet i kombination med att det ska skapa mervärden för hyresgästerna.
-   Vi vill ha ett långsiktigt samarbete med några få föreningar och ÖIK har en väl fungerande barn- och ungdomsverksamhet, vilket är viktigt för oss. Vi kommer bland annat att vara huvudpartner för ÖIK´s fem ungdomscuper, Oktoberhockeycamp och Sommarhockeycamp.  Våra hyresgäster kan se hemmamatcherna för halva priset genom att visa upp sin hyresavi i kassan, säger Bengt Rådman, vd, Östersundshem.

ÖIK ser positivt på det nya samarbetet. Nu under höstlovet bjuder till exempel Östersundshem barn och ungdomar som deltar under Oktoberhockeycamp på frukt varje dag.
-   Vi jobbar väldigt hårt med att utveckla vår ungdomsverksamhet. Samarbetet med Östersundshem har stort fokus på just den delen av vår verksamhet. Vi är stolta över att Östersundshem tror på det vi gör och vår ambition är att det här är början på ett långsiktigt samarbete, säger Östersunds IK´s klubbchef Kjell-Åke Andersson

Bengt Rådman, vd, Östersundshem
Telefon 063 14 04 12 eller 070- 070-229 31 24