Östersundshem vill bidra till kommunens attraktionskraft

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2013 11:49 CET

I morgon lördag öppnar Vinterparken och återigen är Östersundshem en av huvudsponsorerna. Insatsen är en viktig del av bostadsbolagets totala sponsringssatsning, där en av målsättningarna är att bidra till att göra Östersunds kommun mer attraktiv att bo i.
– Våra sponsringssamarbeten ska även främja trivsel och trygghet i våra områden och skapa mervärden för våra hyresgäster, berättar Bengt Rådman, vd på Östersundshem.

Sedan 1996 har Vinterparken och Storsjöns is varit platsen för vårvinternöjen. En solklar favorit för barnen är leklandet, Hemma hos Birger, med snöborg, pulkabacke, isbana och en snöskulptur med rutschkana som Storsjöodjurets son Birger själv stått modell för.
– Vinterparken är en mycket uppskattad plats i Östersund som vi gärna stöttar, säger Bengt Rådman.

Men Östersundshems sponsring sträcker sig längre än så. Företaget backar upp Östersunds IK, Jämtland basket, Torvalladagen och World Cup i skidskytte. Just nu spolar Östersundshem upp en isbana på Körfältet, dit alla skridskosugna välkomnas.
– Genom att öka trivseln och mervärdet av att bo hos oss hoppas vi kunna öka andelen hyresgäster som vill bo kvar, samtidigt som vi kan attrahera nya hyresgäster. Vår ambition är att våra hyresgäster ska trivas i sina hem, i våra områden, men också i Östersund. Det tjänar hela kommunen på.

Det finns även andra syften med Östersundshems sponsring.
– Vi stödjer föreningar som vill erbjuda barn- och ungdomar i våra områden en bra fritid. Vi är inte intresserade av att enbart synliggöra vår logotyp, för oss handlar det om långsiktiga samarbeten med ett begränsat antal partners, förklarar Bengt Rådman.

En färsk undersökning visar att en klar majoritet av hyresgästerna är positivt inställda till Östersundshems sponsringssatsningar. I undersökningen tillfrågades 424 hyresgäster.

Här läser du mer om Östersundshems sponsring:

Här finns mer information om Vinterparken:

Bengt Rådman, vd på Östersundshem
Telefon 063 14 04 12 | Mobil 070 229 31 24