Osynlig anställer ny VD och expanderar i Stockholm

User experience-byrån Osynlig som sedan tidigare har en stark position i Sundsvall och utvidgar nu sin verksamhet. Närmast på tur står Stockholmsområdet.

Mitra Frost har utsetts till VD för user experience-byrån Osynlig och kommer närmast från en roll som regionschef på Academic Work, där hon varit en nyckelperson i bolagets tillväxt under senaste 6 åren.

”Jag känner mig väldigt hedrad och är entusiastisk över förtroendet att utses till ny VD för Osynlig. Osynlig har sedan tidigare en stark bas i Sundsvall och genom satsningen i Stockholm ges dessutom ytterligare tillväxtmöjligheter.” säger Mitra Frost.

Redan hösten 2016 togs första steget i planen att utvidga verksamheten och växa då Johanna Berlinde tillträdde som styrelseordförande. Johanna har lång erfarenhet av att utveckla bolag och har i sin nuvarande roll som Head of TV&Media på Telia Company stor erfarenhet av att arbeta med user experience.

“Vi är mycket glada över att kunna välkomna Mitra Frost till Osynlig. Rekryteringen av Mitra är ytterligare en viktig pusselbit i våra planer framåt. Genom sin kompetens och erfarenhet är jag övertygad om att hon att bidra till såväl Osynlig som våra kunders fortsatta utveckling.” Säger Johanna.

Osynlig är en user experience-byrå med fokus på strategi, innovation och användarupplevelser. Vi jobbar med digital affärsutveckling och rådgivning, UX-design, frontend-utveckling, föreläsningar och workshops.

Osynlig grundades 2006 i Sundsvall och har idag även kontor i Stockholm och Auckland, Nya Zeeland.

Osynlig har två systerbolag, King Mary som är en digital produktionsbyrå och Visitor Toolbox med produkter för interaktiva besöksupplevelser.