Ottobock och Lidingöruset & Lidingörullet i fortsatt samarbete

Den svenska klassikern TCS Lidingöloppet anordnas den 23-25 september och årets upplaga blir den 52:e i ordningen. Under förra året inledde Ottobock och Lidingöloppet ett samarbete med fokus på de båda loppen Lidingöruset och Lidingörullet, som inriktar sig till barn och ungdomar med någon form av funktionsnedsättning. Det är med stor glädje vi kan meddela att vår gemensamma satsning nu tas vidare.

”Det är otroligt glädjande att vi ser ett fortsatt samarbete med Ottobock”, säger Tomas Hoszek, generalsekreterare på Lidingöloppet. ”Med Ottobocks engagemang och kunskap hoppas vi att Lidingöruset och Lidingörullet fortsätter att växa och nå ut till fler barn och ungdomar med funktionsnedsättning. Våra lopp är en fantastisk upplevelse för våra deltagare, och med Ottobock som officiell leverantör kommer de båda loppen bli ett positivt minne för livet för deltagarna”.

Förra året deltog över ett tusen barn och ungdomar i de båda loppen. Förhoppningen är att deltagandet ska fortsätta att öka, och årets lopp kommer att bjuda på flera spännande inslag.

”Förra årets Lidingöruset och Lidingörullet blev en succé på flera olika plan. Vi vill ge alla deltagare en unik helhetsupplevelse – både före, under och efter loppen”, säger André Skagervik, Marknads- och Kommunikationsdirektör på Ottobock. ”Ett långsiktigt samarbete med TCS Lidingöloppet gör det möjligt att utveckla de båda loppen till de största av sitt slag i Sverige. Att ge barn och ungdomar chansen att utmana sig själva, oavsett förutsättningar, går hand i hand med vår vision om ett aktivt liv för alla”.

Lidingöruset är ett lopp som arrangeras för dem som har någon form av funktionsnedsättning, går i särskola eller arbetar i daglig verksamhet eller på dagcenter. Loppet arrangeras i två distanser – 1,7 km respektive 4 km. Sedan 2013 anordnas även Lidingörullet – en rullstolsklass på 1,5 km som är öppet för alla med rullande hjälpmedel.

För mer information, kontakta André Skagervik, Marknads- och kommunikationsdirektör Ottobock Scandinavia Group (andre.skagervik@ottobock.se, +46 702 328958).

• lidingörullet
  • lidingöruset