Ottobock stöttar SM-veckan i Norrköping

Den 6-13 juli anordnas SM-veckan i Norrköping. Det är ett av Sveriges största idrottsevent och omfattar närmare 50 svenska mästerskap. SM-veckan arrangeras av Riksidrottsförbundet i samarbete med olika specialidrottsförbund och Norrköpings Kommun.

Ottobock stödjer SM-veckan genom arrangemang runt SM i Handigolf på Bråvikens GK och i samband med SM i Rullstolstennis på Holmen Tennis Park. Samtliga tävlingar följs av såväl lokal och nationell media och SVT:s sändningar täcker de flesta idrottsgrenar. Finalerna i Rullstolstennis sänds på SVT Play på fredag 8 juli, medan SVT Sport kommer att sända sammandrag från Handigolfen.

Ottobock Scandinavia Group har sitt Nordiska huvudkontor i Norrköping och arbetar aktivt för att lyfta fram idrott för funktionsnedsatta, inte minst genom sitt engagemang i samband medevent som Paralympics och Lidingöruset och Lidingörullet.

”När ett så pass stort evenemang som SM-veckan anordnas på ’hemmaplan’ är det en självklarhet att finnas med på plats. Som samarbetspartner till de två arrangemangen inom parasport – Handigolfen och Rullstolstennisen – ser vi fram emot en inspirerande och intensiv vecka.”, säger André Skagervik, Marknads- och Kommunikationsdirektör på Ottobock. ”SM-veckan vill visa på bredden på svensk idrott vilket vi tycker passar bra tillsammans med vår vision om att skapa förutsättningar för ett aktivt liv.”

För mer information, kontakta André Skagervik, Marknads- och Kommunikationsdirektör Ottobock Scandinavia Group (andre.skagervik@ottobock.se, +46 702 328958).

• rullstolar
  • proteser