Premiär för nya Aktiv-butiken i Malmö

Den 23 maj slår Aktiv-butiken upp dörrarna till nya, fräscha lokaler på Fosievägen 2, vägg-i-vägg med Aktiv Ortopedteknik i Malmö, regionens största ortopedtekniska center. Med ett lättillgängligt läge med bra kommunikationer och parkeringsmöjligheter ger vi fler kunder möjligheten att ta del av vår expertis och vårt breda sortiment. Närheten till Aktiv Ortopedteknik gör dessutom att kompetensen stärks ytterligare, vid behov finns expertis av ortopedingenjörer och -tekniker nära till hands.

I samband med invigningen lanserar Aktiv-butiken ett nytt och förbättrat sortiment av ortoser och stöd från Ottobock och Rehband, utvecklade i samarbete med ortopedtekniker, läkare och sjukgymnaster. Aktiv-butiken erbjuder dessutom ett brett sortiment av fotriktiga och trendiga skor, för såväl motion som vardag, och har möjlighet att ta emot fler kunder för personligt anpassade inlägg/fotbäddar.

”Det är en härlig känsla”, säger Kristina Ståhl, butiksansvarig. ”Allt i butiken är anpassat efter kundernas behov, vilket ger oss möjligheter att verkligen ge dem bästa möjliga service.”

Lokalerna är utformade i samarbete med Horisont, en Malmöbaserad arkitektbyrå som även ligger bakom Aktiv Ortopedtekniks klinik i Malmö. Det finns ett helhetstänk som genomsyrar utformningen, och kopplingen mellan butik och klinik är en viktig framgångsfaktor. ”Vi vill visa att vi är så mycket mer än bara en separat butik eller klinik. Våra kunder ska känna att vi finns med hela vägen”, säger Sven-Olof Frank, VD för Aktiv Ortopedteknik i Malmö.

Aktiv-butiken i Malmö erbjuder ett unikt helhetskoncept. Hos oss får du professionell hjälp med att välja skor, ortoser och personligt anpassade inlägg som förebygger problem och låter dig leva ett aktivt liv– oavsett om du är pensionär, motionär eller om du idrottar.

Välkommen till Aktiv-butiken och till ett aktivt liv!

• aktiv-butik
  • ortoser
  • aktivortopedteknik

Ottobock är ett ledande varumärke på den ortopedtekniska marknaden. Via vår Nordiska organisation erbjuder vi högkvalitativa, innovativa och tekniskt avancerade produkter och tjänster som hjälper människor att återställa och förbättra sin rörlighet och självständighet. Tillsammans med våra dotterbolag Aktiv Ortopedteknik och Respecta har vi idag över 630 anställda i Norden, och en årlig omsättning på cirka 110 MEUR. Vårt moderbolag, Ottobock Healthcare, är verksamt på 50 marknader över hela världen har en årlig omsättning på cirka 870 MEUR.