W5XXL - fastramstolen som håller måttet även för tyngre

En höjdpunkt på Leva & Fungera mässan blev vår W5 XXL. Det förstod man av de gensvar alla hade som kände på stolen. Ryktet spreds snanbbt i hallen om en fastramsstol med snygg design, hög teknisk nivå gällande stabilitet och bärkraft, otroliga köregenskaper och dessutom med låg vikt. En svårslagen kombination för större och kraftigare brukare kanske den enda på marknaden. Stolen tar en brukarvikt upp till 180 kg och en förstärkning upp till 250kg.

En stol för tyngre aktiva brukare och en stol för alla tyngre brukare som lätt vill kunna manövrera både ute och inne tack vare enastående köregenskaper.

• rullstolar
  • hjälpmedelscentral
  • hjälpmedelsförskrivning
  • otto bock
  • aktiv

Otto Bock Scandinavia AB ingår i det tyska familjeföretaget Otto Bock Health Care GmbH som i 90 år stått för innovativ och högkvalitativ framgång.

Vår mission på Otto Bock HealthCare är att hjälpa människor att öka sitt fysiska välmående, självförtroende, oberoende och rörlighet genom högkvalitativa, innovativa och tekniskt avancerade produkter och tjänster.

Våra aktiviteter är människoinriktade: våra high-tech produkter inom produktsegmenten proteser och ortoser, så väl som rullstolar och produkter för barnrehabilitering samt neuroimplantat, gör det möjligt för människor att nå högsta möjliga grad av mobilitet och oberoende.

Otto Bock HealthCare är ett modernt, framtidsorienterat företag med starka traditioner - en global aktör med lokala rötter. Huvudkoncernen med säte i Tyskland har ca 5500 anställda med 44 marknadskontor globalt och omsätter ca 700 miljoner Euro.I Sverige finns Otto Bock Scandinavia AB med huvudkontor i Norrköping har 360 anställda och omsätter ca 560 miljoner kronor.