Outnet förvärvar Get Out AB

Outnet förvärvar Get Out AB

Outnet har avtalat med ägarna till Get Out AB om att förvärva samtliga aktier i företaget. Get Out, som funnits på nätet sedan 2000, har huvudfokus på hårdvara inom traditionellt friluftsliv. Outnet som lanserades 2005 är en friluftsbutik som också säljer mycket konfektion.

-Vi är väldigt glada över att kunna göra den här affären. Get Out är ett etablerat och mycket omtyckt företag i branschen. Nu kommer vi fokusera på att vidareutveckla bägge verksamheterna genom att samordna och lära av varandra. Tillsammans blir det här världsklass, säger Stefan Gustafsson, vd på Outnet.

- Det här blir spännande! Mycket spännande! De gemensamma målen är högt satta och från både Get Outs & Outnets sida har vi massor av erfarenhet med oss i bagaget. Outnet har, och har haft, en våldsam expansionstakt avseende omsättning, geografi, kunder & sortiment. På Get Out har vi hållit oss mer strikt till hårdvara, Sverige och den kräsne användaren. Vi kommer bli en mycket, mycket stark konstellation, säger Jocke Sundeberg, vd för Get Out.

www.outnet.se