Outnet och Get Out blir Outnorth - det bästa inom skandinaviskt friluftsliv

Outnet och Get Out blir Outnorth - det bästa inom skandinaviskt friluftsliv

I slutet av förra året blev Outnets förvärv av konkurrenten Get Out klart. Därmed förstärkte
man positionen som en av Sveriges ledande e-handelsplatser inom friluftsliv.
Nu tar företaget nästa steg i en skandinavisk expansionsfas och slår samman de två bolagen under namnet Outnorth.

I november förra året blev det klart att en av Sveriges största och mest snabbväxande e-handelsplatser inom friluftsliv, Outnet, skulle förvärva samtliga aktier i den välrenommerade friluftsprylbutiken på nätet Get Out. Uppköpet stärkte och breddade erbjudandet och det starka konfektionsutbudet hos Outnet kompletterades med friluftsprylar inom traditionellt friluftsliv hos Get Out.

Nu tar företaget nästa steg mot att vara Skandinaviens största e-handelsplats inom friluftsliv och slår samman de två e-handelsplatserna under bolagsnamnet Outnorth. Namnet är framtaget för att underbygga strategin om en stark skandinavisk tillväxt och för att fungera oberoende av land.

Den tidigare vdn på Outnet, Stefan Gustafsson, blir ny vd i Outnorth.

- Med Outnorth vill vi inspirera människor att ta sig ut i naturen mer, oavsett tidigare erfarenhet eller ambitionsnivå och oavsett om de är ute efter en naturupplevelse eller en uteaktivitet. Vi vill att alla ska få möjlighet att uppleva det skandinaviska friluftslivet, vare sig det handlar om kläder och prylar eller om själva upplevelsen, säger Stefan.

Stefan Gustafsson, vd Outnorth
E-post: stefan.gustafsson@outnorth.com
Mobil: 0703-49 55 95

Outnorth är en sammanslagning av Outnet och Get Out.  Sammanslagningen har skapat en av Skandinaviens ledande e-handelsplatser inom friluftsliv. Outnorth finns idag i Sverige, Norge, Danmark och Finland.

Bland de kända varumärkena finns Haglöfs, Fjällräven, Didrikson, Hilleberg, Tierra, Lundhags, Primus, Helly Hansen, Silva, Bergans, Norröna, Trangia, Tretorn, Klättermusen med flera, men även Western Mountaineering, Vibram, Marmot, Salomon, Thermarest, Arcteryx och Gerber med flera.

Mer information finns på www.outnorth.se