Papyrus förvärvar Siisti-Piste Oy och blir den största aktören på den finska städmarknaden

Papyrus har förvärvat Siisti-Piste Oy, en fullservicegrossist inom städprodukter och hygienartiklar till offentlig sektor, städ- och Facility Management bolag. Genom förvärvet av Siisti-Piste Oy blir Papyrus med affärsområdet Papyrus Supplies den största grossisten inom städprodukter och hygienartiklar i Finland.

Siisti-Piiste Oy omsätter ca 9 MEUR och har en växande position på den finska marknaden. Bolaget har en lokal förankring i södra Finland med ett eget städvaruhus i Åbo och är ett mycket starkt varumärke i sin bransch.

– Det här förvärvet tillsammans med tidigare förvärv i Sverige stärker Papyrus Supplies position som den ledande grossisten till städ-, service- och Facility Management sektorn i Norden, säger Dan Andersson, Senior Vice President Papyrus Supplies.

– I och med förvärvet av Siisti-Piste Oy blir vi den största grossisten inom städprodukter och hygienartiklar i Finland. Tillsammans blir vi en starkare leverantör till offentlig sektor och kan fortsätta utveckla vårt erbjudande till finska och internationella städ- och Facility Management bolag, säger Perttu Levijarvi, Financial Director Papyrus Finland.

– Vi är väldigt nöjda med att bli en del av Papyrus. Med vår gemensamma position, sortiment och logistik får vi styrkan att växa ytterligare och bättre möta våra kunders framtida förväntningar, säger Olli Lindstedt, VD, Siisti-Piste.

För ytterligare information kontakta:
Perttu Levijarvi, Financial Director, Papyrus Finland, Mobil +358 40 550 1419
Dan Andersson, Senior Vice President, Papyrus Supplies, Mobil +46 730 70 92 09
Jyri Rautakoura, Managing Director, Papyrus Finland, Mobil +358 50 044 2754

• städprodukter
  • hygien
  • siisti-piste oy
  • dan andersson
  • facility management

Papyrus Supplies är Nordens ledande grossist av städprodukter, hygienartiklar och förpackningslösningar. Med ett brett sortiment, pålitliga leveranser och välutvecklad e-handel underlättar Papyrus Supplies vardagen för mer än 18 000 kunder inom serviceföretag, offentlig sektor och tillverkande industri. Papyrus Supplies är ett affärsområde inom Papyrus.

Papyrus, med en nettoomsättning på 1 888 MEUR år 2011 är en av Europas ledande grossister
inom papper och förbrukningsvaror. Papyrus finns i 22 länder i Europa och har ca 2500 anställda.
–
www.papyrus.com