Papyrus Supplies städbutiker byter namn till Supplies Direct

De fyra städbutikerna inom Supplies Direct har funnits länge på marknaden och är väletablerade på sina respektive orter. Butikernas nya gemensamma erbjudande ger kunderna tillgång till en unik samlad kompetens inom städ, fältsupport och utbildning.

– Vi är fortfarande separata företag men har ett nytt gemensamt erbjudande där vi paketerar alla våra fördelar i namnet Supplies Direct. För dig som kund innebär det mer resurser, utökad kompetens och tillgång till fler butiker, säger Peter Bergström, VD på Supplies Direct Stockholm Västberga (tidigare StädgrossImporten).

– Med butikerna inom Supplies Direct förstärker vi vårt erbjudande och kan ge ännu bättre service till städ- och Facility Managementbolag samt kunder inom offentlig sektor, säger Dan Andersson, VD på Papyrus Supplies.

För ytterligare information kontakta:

Dan Andersson

VD, Papyrus Supplies

Peter Bergström

VD, Supplies Direct Stockholm Västberga (tidigare StädgrossImporten)

• papyrus supplies
  • dan andersson
  • peter bergström
  • supplies direct

Papyrus Supplies är Nordens ledande grossist inom städprodukter, hygienartiklar och förpackningslösningar. Med ett brett produktsortiment, säkra leveranser och välutvecklad e-handel förenklar Papyrus Supplies vardagen för mer än 18 000 kunder inom serviceföretag, offentlig sektor och tillverkande industri.

Papyrus Supplies ingår i Papyrus som är en av Europas ledande grossister inom papper och förbrukningsvaror. Företaget har cirka 1877 anställda i 20 länder runtom i Europa och omsättningen 2014 uppgick till 1 567 miljoner euro. Papyrus huvudkontor ligger i Göteborg.