Papyrus Supplies tecknar långsiktigt partnerskaps- och distributionsavtal med ISS

Pressmeddelande   •   Jul 09, 2013 11:00 CEST

Papyrus Supplies, Nordens ledande grossist av städprodukter, hygienartiklar och förpacknings-lösningar har tecknat ett långsiktigt partnerskaps- och distributions avtal med det ledande Facility Service bolaget ISS.

Samarbetsavtalet, som avser Sverige, Norge, Danmark och Finland, omfattar Papyrus Supplies fulla bredd av produkter som idag levereras till ISS. Det förlängda kontraktet inkluderar förbrukningsvaror inom professionell städning samt logistiktjänster som ligger som en integrerad del i Papyrus Supplies kundanpassade försörjningskoncept. Det fleråriga strategiska samarbetsavtalet med ISS kommer ytterligare förstärka Papyrus Supplies position som ledande aktör av förbrukningsvaror till Facility Service bolag på den nordiska marknaden.

– Vi är mycket glada och stolta över att ha fått ett förlängt och utökat strategiskt samarbete med ISS i Norden. Papyrus Supplies har lång erfarenhet inom Facility Management och lokalvård i Norden vilket gör oss till en stark partner till ISS, säger Dan Andersson, Senior Vice President på Papyrus Supplies.

-  Papyrus Supplies har varit en pålitlig partner till ISS under många år och en högt rankad leverantör i fråga om totala ägandekostnad, ledtider och servicenivå. ISS är marknadsledare inom facility services i alla de nordiska länderna och för oss är det viktigt att samarbeta med leverantörer som har motsvarande starka närvaro på den nordiska marknaden. Vi ser fram emot att ytterligare fördjupa vårt samarbete och introducera Papyrus Supplies även i Norge, säger Christian Jakobsen, Regional CFO, ISS Nordic.

För ytterligare information kontakta:

Dan Andersson, Senior Vice President, Papyrus Supplies
Mobil: +46 73 070 92 09

Christian Jakobsen, Regional CFO ISS Nordic
Mobil: +45 38 17 63 71

Papyrus Supplies är Nordens ledande grossist av städprodukter, hygienartiklar och förpacknings-lösningar. Med ett brett produktsortiment, säkra leveranser och välutvecklad e-handel förenklar Papyrus Supplies vardagen för mer än 18 000 kunder inom serviceföretag, offentlig sektor och tillverkande industri.

Papyrus Supplies ingår i Papyrus som är en av Europas ledande grossister inom papper och förbrukningsvaror. Företaget har cirka 2300 anställda i 22 länder runtom i Europa och omsättningen 2012 uppgick till 1 726 miljoner euro. Papyrus huvudkontor ligger i Göteborg.

ISS Group grundades i Köpenhamn 1901 och har blivit ett av världens ledande tjänsteföretag inom outsourcing och facility services. ISS erbjuder ett flertal tjänster så som städtjänster, mat & dryck, säkerhetstjänster, kontorstjänster och fastighetstjänster. De globala intäkterna uppgick till DKK 80 miljarder under 2012 och ISS har nu mer än 530 000 anställda och verksamhet i mer än 50 länder i Europa, Asien, Nordamerika, Latinamerika och Stillahavsområdet, med kunder inom privat och offentlig sektor. För mer information om ISS Group, besök www.issworld.com.

Kommentarer (0)