Ackreditering för att följa Helene Ripa och Zebastian Modin under VM 2015

Medieackrediteringen till para-sportens VM längdskidor i Cable, Wisconsin, USA, är öppen. Journalister och fotografer som vill följa svenska landslagets åkare – som Zebastian Modin och Helene Ripa – på plats ansöker om medieackreditering via http://www.paralympic.org/cable-2015/media

IPC VM för längdskidor kommer att vara den största drabbningen mellan internationella längdskidåkare sedan Sotji 2014 och arrangören räknar med över 150 idrottare, varav några av de största namnen inom para-sporten, från 20 länder. Mästerskapet arrangeras 23 januari-1 februari på Telemark Resort, Cable USA.

Du hittar även information om boende för media via länken ovan.

Ett preliminärt tävlingsschema finns på http://www.paralympic.org/cable-2015/schedule-results

Ytterligare information om IPC Nordic Skidåkning finns på www.ipc-nordicskiing.org

Ytterligare information om IPC Nordic Skiing och Cable2015:
Lucy Dominy, på Internationella Paralympiska Kommittén
Mejl: lucy.dominy@paralympic.org
Tele: + 49-228-2097-159

• helene ripa
  • zebastian modin
  • cable2015
  • para-sport

Svenska Handikappidrottsförbundet och Sveriges Paralympiska Kommitté (SHIF/SPK) är ett av 70 Specialidrottsförbund (SF) inom Riksidrottsförbundet (RF) och administrerar idrott för personer med rörelsehinder, synskador och utvecklingsstörning inom 19 idrotter. Vi har ca 37 000 medlemmar organiserade i ca 480 föreningar. SHIF innehar även rollen som Sveriges Paralympiska Kommitté med ansvar för den paralympiska idrotten, som även inkluderar idrott organiserad inom ett antal andra SF. Vi leder också arbetet med Special Olympics, som är bredd- och motionsidrott för personer med utvecklingsstörning.