Dag 2 av IPC VM i längd med Anders Olsson i Sollefteås skidspår - följ honom LIVE

Under den andra dagens tävlingar av IPC VM i längdskidor i Sollefteå står det svenska hoppet till den Paralympiska simmaren Anders Olsson som nu satsar på skidor. Följ hans jakt på viktiga världscupspoäng i satsningen för att få en plats i Paralympics i Sotji - LIVE via www.YouTube.com/ParalympicSportTV

Ta chansen och följ IPC VM i längdskidor och skidskytte LIVE via webben. Idag är det långdistans för sittande åkare på tävlingsprogrammet. Anders Olsson är den svensk som kör i spåren idag och det i den distans som sannolikt passar honom bäst.

– Anders frekvens i åkningen gör att han passar bäst för långdistans, så det ska bli väldigt spännande att se hur långt det räcker i Sollefteå, säger Anna Maria Nilsson, Sveriges förbundskapten.

IPC sänder alla tävlingar från 2013 IPC Nordic Skiing World Championships, som pågår den 25 februari till den 5 mars i Sollefteå, Sverige. Tävlingarna följer du via IPCs YouTube-kanal, www.YouTube.com/ParalympicSportTV  och sändningsstart är kl 10:00 alla tävlingsdagar.

26 februari
Cross-country long