Dags för IBSA Goalball World Championship 2018

IBSA Goalball World Championship 2018 arrangeras på hemmaplan i Malmö från den 3 till den 8 juni. Världsmästerskapet består av sexton herrlag och tolv damlag och landslag från alla kontinenter är representerade.

Medaljörerna från de Paralympiska spelen i Rio kommer att delta samt regionala mästare från varje kontinent. Totalt kommer det att spelas 100 matcher under tävlingarna och den lokala organisationen FIFH Malmö som syftar till att arrangera världens bästa världsmästerskap någonsin med många olika delar för att få en full och hög eventfaktor.

Huvudplatsen för mästerskapet är "Baltiska Hallen", som är en flexibel sport- och nöjesplats med plats för cirka 4 000 åskådare. Hall B är Baltiska Träningshallen som ligger under samma tak. Sverige representeras av såväl dam- som herrlag. Herrlaget innehåller Malmös lokala favoriter, lagkaptenen Fatmir Seremeti och Stefan Gahne.
Under VM producerar arrangören sändningar från samtliga matcher och den kommer att publiceras på den officiella hemsidan. Där kan du också hitta mer detaljerad information om veckan med goalball i världsklass. Den officiella hemsidan är www.wcg18.se.
Medieackrediteringen är öppen sen i april och söks via hemsidan.
Länkar:

Websida: www.wcg18.se