Folksam fortsätter att vara nationell sponsor till Parasport Sverige och Sveriges Paralympiska Kommitté i fyra år med start 2018

Folksam är därmed fortsatt huvudsponsor för parasporten i Sverige. Faktum är att Folksam var med som en del i grundandet av svenska Parasportförbundet redan år 1969 och att samarbeten i olika former fortsatt sen dess, vilket sannolikt gör samarbetet mellan Folksam och Parasporten nationellt till ett av Sveriges idrottshistoriskt längsta.

– Folksams långsiktiga engagemang för svensk parasport ser jag som en av våra grundbultar i vår verksamheten. När vi nu ska fortsätta utveckla parasporten genom att nå våra mål om en inkluderad idrott för alla, så är jag övertygad om att Folksams fortsatta satsning på vår verksamhet från topp till bredd är otroligt viktigt. Just därför är jag extra glad att vi tillsammans fortsätter att jobba mot samma mål, säger Johan Strid.

Lena Lindqvist, KAM Folksam Idrott, är nöjd över att också i fortsättningen bidra till parasportens utveckling. Avtalet innebär också att Folksam är försäkringsgivare för Parasport Sveriges och Sveriges Paralympiska Kommittés försäkringar.

– Folksam är idrottens försäkringsbolag, varför är vi glada över att fortsätta vårt samarbete med Parasport Sverige. Idag försäkrar Folksam 9 av 10 svenska idrottare och är djupt engagerade i breddidrotten, både av folkhälsoskäl och för att vi vet att våra kunder uppskattar det. Parasporten jobbar målmedvetet med precis de frågor – hållbarhet, mångfald, jämställdhet och samhällsengagemang – som Folksam prioriterar, vilket gör det detta samarbete extra angeläget, säger Lena Lindqvist