Parasport Sverige utnämnt som "Årets Specialidrottsförbund"

Pressmeddelande   •   Dec 18, 2015 11:01 CET

Parasport Sverige får priset "Årets Specialidrottsförbund" när tidningen Sport & Affärer summerar det gångna året. Motiveringen lyfter fram ökad exponering, förbättrad rekrytering och inte minst frammarschen för Special Olympics i Sverige.

Under en prisceremoni i samband med Sport & Affärers jullunch på Kaknästornet delade tidningen ut priser i fem olika kategorier.

Glädjande nog blev Svenska Parasportförbundet utsedda till Årets specialidrottsförbund. Nomineringen lyder:

”Bredd- och elitsport för individer med funktionsnedsättningar kräver så mycket mera av utövarna och ledarna jämfört med andra sporter. Förbundets gedigna arbete har lett till fler utövare, ökad medieexponering och fler sponsorer. Årets framgångar under Special Olympics anger tonen i det viktiga arbetet för ökad inkludering.”

Johan Strid, generalsekreterare, och Tomas Brandt, marknadsansvarig, fanns på plats för att ta emot priset (på bilden)

Här är alla pristagarna i Sport & Affärers Sportåret 2015:
Årets specialidrottsförbund: Svenska Parasportförbundet
Årets idrottsförening: IFK Norrköping