Tid för ackreditering inför SOWWG PyeongChang 2013

Nu är det möjligt att ackreditera sig för Special Olympics World Winter Games PyeongChang 2013, det sker enklast via organisationskommitténs website.

Ackrediteringen sker via organisationens webb på addressen http://www.2013sopoc.org/hb/en/sub06_01

I slutet av januari åker "Sverigelaget" till PyeongChang i Sydkorea för att som deltagare i Special Olympics World Winter Games tävla för Sverige i alpint, längdskidor, floor hockey och innebandy. Den svenska truppen, som ställer upp i fyra av åtta idrottsgrenar, består av 35 utvalda idrottare med utvecklingsstörning från olika delar av landet som är  mellan 14 och 46 år gamla.

Special Olympics World Games har arrangerats sedan 1968 och är en av världens största internationella sporthändelser. 2013 års vinterspel i PyeongChang kommer att samla 3300 aktiva och ledare från 112 länder.

Special Olympics handlar om bredd- och motionsidrott för människor med utvecklingsstörning och Special Olympics World Games , som alternerar mellan sommar- och vinterspel, visar upp nyttan och den positiva, stundtals livsavgörande, inverkan som verksamheten har för deltagare i hela världen. Totalt sett deltar 3,1 miljoner människor i Special Olympics 32 olika idrotter som idag utövas aktivt i 170 länder i världen.

• special olympics
  • breddidrott