Tid för medieackreditering till Parasportgalan

Urpremiären av Parasportgalan hålls kl 18 den 4 februari 2017 på Scandic Continental, Stockholm. Det finns ett begränsat antal platser för ackrediterade medier.

Anmälan görs i förhand och senast den 1 februari till henrik.hjelmberg@parasport.se

Följande priser kommer delas ut på Svenska Parasportgalan 2017:

• Årets manliga idrottare inom parasporten 2016
    Priset tilldelas den man som under det gångna året har gjort det bästa tävlingsresultatet.
  • Årets kvinnliga idrottare inom parasporten 2016
    Priset tilldelas den kvinna som under det gångna året har gjort det bästa tävlingsresultatet.
  • Årets nykomling inom parasporten 2016
    Priset tilldelas den person som under det gångna året har gjort en anmärkningsvärd debut inom Parasporten.
  • Årets lag inom parasporten 2016
    Priset tilldelas det lag som under det gångna året har gjort det bästa tävlingsresultatet.
  • Årets förebild inom parasporten 2016
    Priset tilldelas den person som under det gångna året har varit en förebild både inom och utanför idrottsarenan.
  • Årets prestation inom Special Olympics 2016
    Priset tilldelas den person som under det gångna året har gjort en idrottsprestation värd att uppmärksammas inom Special Olympics.
  • Årets Ledare inom parasporten 2016
    Priset tilldelas den ledare eller tränare som under det gångna året har visat på stort och framgångsrikt ledarskap inom eller utanför idrottsarenan.