Utbildning inför Paralympics 2012

Inför Paralympics i London 29 augusti – 9 september håller Svenska Handikappidrottsförbundet och Sveriges Paralympiska Kommitté en halvdagsutbildning för svenska sportmedier, journalister och fotografer som ska bevaka tävlingarna. Denna hålls den 27 juni och anmälan för att delta görs senast den 25 juni.

Vi går igenom förutsättningarna för den svenska truppen vad gäller idrotter och aktiva. Men vi går också in på områden som t ex medaljförhoppningar och klassificering för att skapa en bättre förståelse för tävlingarnas natur.

Det här är en bra upptakt för att vara påläst och förberedd för den som ska vara på plats i London eller bevaka tävlingarna på hemmaplan.

Hjärtligt välkomna till SHIF/SPK i Idrottens Hus på Fiskartorpsvägen 15A i Stockholm onsdagen 27 juni mellan kl 09.00 och 12.00. Utbildningen genomförs i lokalen ”Rosen” som ligger i husets bottenplan (en halvtrappa ner från entrén och därefter till vänster i korridoren).

Om du inte har anmält ditt deltagande ännu så gör det snarast och då senast måndag 26 juni till förbundets kommunikatör Henrik Hjelmberg på henrik.hjelmberg@shif.rf.se eller på 070 – 300 32 42

• london 2012